Vanha sivusto

Tämä on vanha itQ.fi-sivusto, ja sisällön ylläpitäminen sille on lopetettu. itQ siirtyi WordPress-alustalle 6.6.2015.

tiistai 24. elokuuta 2010

Vattenfall soitti

Tässä kaikenlaista muuttosäätöä kun on käynnissä, otin tänään puhteekseni sähkösopimuksen irtisanomisen. Koskapa tällä hetkellä sähköt tulevat Vattenfallilta, soitin heidän asiakaspalveluunsa ja irtisanoin palvelut. Tämä oli oikein helppoa ja mukavaa.

Tästä noin 5 minuuttia myöhemmin puhelimeni soi, ja näytti numeroksi +46 8120 27000 *. Koska numero oli sen verran hämärä, päätin jättää sovinnolla vastaamatta. Tästä ei kauaa kulunut, kun vastaajani lähetti tekstiviestin "1 viesti. Soita [vastaajanumero]".

Ajattelin että jollakin on nyt ihan oikeasti asiaa, kun kerta vastaajaan on pitänyt viesti jättää; olisiko joku tuttavani pulassa Ruotsissa (+46 on ruotsin maatunnus) tai Ruotsin kuninkaanhovi kutsumassa iltapäiväkahville? Siispä soittamaan vastaajaan.

Vastaaja ilmoitti tuttuun tapaan "Uusia viestejä ... yksi, ding". Ilmettäni ei voi sanoin kuvailla, kun kuulin miesäänen ensin kiittävän ja antavan ohjeita, ja sitten toistavan "Anna arvosana miten nopeasti sait vastauksen asiakaspalvelijalta" kolmesti liki peräkkäin. Tähän puhelu oli katkennut - ilmeisesti robotti tajusi ettei kukaan ole vastaamassa.

Tästä insidentistä on raportoitu Vattenfallille. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että tuo nauhoite oli kuin parhaimmastakin ostos-tv:stä: yli-innokasta ja sanojen ylipainottamista. Kiitokset Vattenfallille suupielieni hetkellisestä kohottamisesta.

*) Laitan tähän vielä puhelinnumeron ilman välilyöntejä, jotta tyhmempikin hakukone sen oivaltaa onkia indeksiinsä: +46812027000 .


Päivitys 17.11.10: Anonyymin kommentoijan kertoman mukaan "-- numero +46812027000 lienee jonkun palvelukeskuksen numero, sillä myös Fortumin asiakastyytyväisyyskyselyt tulevat samaisesta numerosta. --".

6 kommenttia :

Antti kirjoitti...

Kiitos vinkistä. Tein tänään muuttoilmoituksen Vattenfallille ja kohta soi puhelin juuri tuosta numerosta. Jätin vastaamatta kun näytti hämärältä ja laiton nettiin haun päälle. Tämä oli hyödyllinen vikki, kiitos!

Timangy kirjoitti...

Kiitos tästä blogauksesta, saman asian perässä minäkin olin kuin edellinen kommentoija! :D

Anonyymi kirjoitti...

Tiedoksenne, numero +46812027000 lienee jonkun palvelukeskuksen numero, sillä myös Fortumin asiakastyytyväisyyskyselyt tulevat samaisesta numerosta. Fortumin asiakaspalvelu kyllä mainitsi asiasta puhelumme aikana, että heillä on sellainen tutkimus meneillään.

Riku Eskelinen kirjoitti...

@Anonyymi:
Kiitos tiedosta, lisään tuosta huomautuksen postaukseeni.

mju kirjoitti...

Samanlainen tilanne itselläni tänään, kiitos hyödyllisestä blogauksesta, niin asia sekä hämärä numero selvisi =)

lattenainen kirjoitti...

kiitos tiedosta!!! juurikin googlasin ko. numeron, kun sieltä mulle soitettiin.